Stora delar av den här nyheten återanvänds från mars 2020, just när Corona slog till och vi hade planerat för att öppna kiosken som en gemensam insats i föreningen.
En av de viktigaste insatserna som SSK Ambassadörerna lyft är att få vår idrottsplats Grubbevallen mer levande! Nu är det äntligen dax att öppna upp kiosken under helgerna. Varje ungdomslag kommer att få mellan 5,5-6,5 timmar för att bemanna kiosken under helgerna.
Efter en testöppning idag, söndag 8/8 kommer vi att öppna för fullt från nästa helg 14/8 fram till i slutet av september.
Då vi vill vara fortsatt försiktiga under rådande restriktioner kommer vi inte att sälja hembakt, hamburgare, korv eller toast, utan håller oss till produkter som är inplastade eller dylikt.
Kiosken kommer att vara öppen enligt
ett schema anpassat efter de matcher som är på helgerna, fram till i slutet av september. Alla lag som jobbar delar på intäkterna. Några lag har 2 kortare pass och några har ett längre.
Detta ersätter såklart lagens egen försäljning vid hemmamatcher. Vi tror den här insatsen kommer
att minska arbetet för alla, öka intäkterna, leda till mindre svinn och förhoppningsvis en mer
levande idrottsplats och stärkt klubbkänsla.
Vi kommer ha ett större utbud av sortiment i kiosken än vad lagen tidigare kunnat ha i sina egna försäljningar och
tydliga instruktioner vad som krävs av de som ska bemanna kiosken. Detta gör även att föräldrar i lag som "bara är på plats" under träningar eller så kan bemanna kiosken på eget initiativ när det passar även på vardagar.
Vi kommer att använda appen
TeamPay som är en mobil kassa-app, där alla köp registreras, vilket
gör att det blir enklare och går snabbare att ta betalt och betala. Alla betalningar ska ske via swish. Vi får på detta sätt koll på vad som säljs och mellan vilka tidsintervall, vilket underlättar förberedelser inför nästa helg. Appen ger statistik i realtid vilket peppar de som står och säljer i skarpt läge. Alla som säljer kan ha appen öppen och sälja från varsin "kassa" och slipper räkna ihop summan av köpet, då kassan sköter det, vilket medför att hanteringen blir väldigt effektiv.
Vi förstår att det kommer många frågor i uppstarten och kommer därför inom kort kalla till ett teamsmöte, där vi hoppas varje lag kan delta med minst en person.