SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sandåkerns Sportklubb
Umeå - 1932

Sandåkerns SK - Idrottsföreningen för dig!
Sandåkerns SK ska erbjuda en verksamhet i din närhet som stimulerar till ett livslångt idrottande. Vi ska kännetecknas som föreningen där alla mår bra och har roligt tillsammans. 

Föreningen ska bygga på ett medlemskap präglat av delaktighet, engagemang och personlig utveckling!

Genom Glädje och Engagemang formar vi Tillsammans vår förening!
Utvecklingsträff SSK 16 november för styrelsen, sektioner och SSK-ambassadörer!
2021-11-12 12:04

Tisdag den 16 november kl 19:00 bjuder vi in till en digital utvecklingsträff för personer i vår styrelse, sektioner och SSK-ambassadörer från alla våra lag!

 

Klicka här för att komma till Teams-mötet!

 

En träff där vi tar vidare diskussionerna från inspirationsträffen i september samt med viss utgångspunkt i de enkätsvar som inkommit från medlemsenkäterna tar ut en rikting för föreningen under 2022. 

 

Klicka här för att komma till Teams-mötet!

 

Alla våra lag ska representeras av 1 st SSK-ambassadör.

 

Meddela kansliet vem som är lagets SSK-ambassadör om det inte framgår redan i lagets trupp med olika roller i Sportadmin.  På så vis håller vi våra kontaktlistor uppdaterade! Här kan du läsa lite vad det innebär att vara SSK-ambassadör

 

Under 2021 har ambassadörer samlats tillsammans och utvecklat föreningen under främst arbetsgrupperna Sociala medier samt Levande Grubbevallen. 

Medlemsenkät Sandåkerns SK
2021-11-04 14:45

Som ett led i föreningens utvecklingsarbete skickar vi ut 2 st enkäter för att undersöka hur nöjda våra medlemmar i Sandåkerns SK är.

 

En som riktar sig till barn och unga under 18 år och en som riktar sig till vuxna.

Klicka på nedan länkningar för att komma till respektive enkät.

 

Medlemsenkät Sandåkerns SK – Barn och Ungdom (under 18 år)

 

Medlemsenkät Sandåkerns SK - Vuxna

 

Svaren är anonyma och kommer att användas som underlag för föreningens styrelse/sektioner/kansli att jobba vidare med för att utveckla föreningen. Vi är därför väldigt tacksamma om ni tar er tid att svara på enkäten som beräknas ta ca 10 minuter.

 

Så långt det är möjligt ser vi gärna att enkäten för unga/barn under 18 år fylls i av den aktive. Vid behov kan en vuxen hjälpa till att förtydliga innebörden av frågor samt hjälpa till att fylla i enkäten med barnets uppfattningar.

 

Enkäten går att besvara till den 12 november.

Utdelning Bingolotter/Julkalendrar
2021-10-28 16:10

Från onsdag 3/11 kl 14:00 kommer lagrepresentanter att kunna hämta ut lagets andel av Bingolotter samt Julkalendrar. Laget delar i sin tur ut till alla spelare enligt förberedna listor av kansliet. Ta kontakt med laget för att få veta när de planerar att dela ut till alla. I grunden kommer vi att förbereda så att familjer får från laget med det äldsta barnet som är aktiv under vinterhalvåret.

 

Enskilda spelare/medlemmar säljer:

5 st Bingolotter till Uppesittarkvällen 23/12 (100 kr/st)

4 st Julkalendrar (kan säljas tom 24/12) (100 kr/st)

 

Familjer säljer (2 st aktiva barn eller fler):

8 st Bingolotter till Uppesittarkvällen 23/12 (100 kr/st)

6 st Julkalendrar (kan säljas tom 24/12) (100 kr/st)

 

Om spelare i laget vill sälja fler lotter/kalendrar så är det möjligt. Då går hela förtjänsten direkt till önskat lag/idrott.

 

Vi har tagit höjd för lagförsäljning också men ni behöver kontakta kansliet för att få veta helt säkert att det finns lotter/kalendrar kvar att sälja!

 

Förtjänsten är 41 kr/Bingolott, 50 kr/Kalender. 

 

I grunden har vi förberett enkellotter åt alla.

Vi har dock tagit hem ett antal dubbellotter (200 kr/st) samt trippellotter (300 kr/st) vilka är möjliga att byta mot enkellotter i den mån det finns kvar.

 

Även här behöver kansliet kontaktas för att ni ska få veta om det går att göra eller inte!

 

Klicka här för säljmaterial till Julkalendern. 

Direkt det finns säljmaterial till uppesittarkvällen kommer det laddas upp här. 

 

Betalning sker genom att kansliet efter ca 1-2 veckor från utdelning fakturerar varje familj/enskild medlem utifrån vad som noterats vid utlämning. Har man sålt extra kan man be kansliet att plussa på den summan på fakturan så att allt betalas samtidigt. Får man en faktura men inte ska sälja/har inte fått det som ska säljas, hör av er till kansliet så snart som möjligt för att reda ut det!

Försäljningsinsats Sandåkerns SK - Bingolotto
2021-09-28 11:15

De senaste åren har föreningen haft 2 st återkommande arbetsinsatser för alla våra medlemmar. Det har varit att sälja 2-4 st Restaurangchansen varje år samt vartannat år arbeta 1-2 pass i parkeringen under Stora Nolia.

 

I januari togs beslutet att inte sälja Restaurangchansen 2021. 

Stora Nolia har blivit inställt 2020 samt 2021 och är åter i Umeå först 2023. 

 

Båda dessa insatser har varit väldigt viktiga ekonomiskt för föreningen och när detta uteblir behöver föreningen göra andra insatser för att täcka en del av inkomstbortfallet. 

 

Styrelsen har därför beslutat att genomföra 2 st punktinsatser i form av försäljning av våra aktiva medlemmar/spelare nu i höst.  

 

Försäljning av Bingolotter till Uppesittarkvällen den 23 december. 

Försäljning av Bingolottos Julkalender (skrapkalender) tom 24 december. 

 

Aktiva spelare/medlemmar säljer:

5 st Binoglotter till Uppesittarkvällen

4 st Julkalendrar. 

 

Familjer säljer (2 st aktiva barn eller fler):

8 st Bingolotter till Uppesittarkvällen

6 st Julkalendrar. 

 

Aktiva spelare inom både fotboll och innebandy förväntas sälja åt föreningen. 

(Aktiva i Bollek födda 2015 behöver inte sälja)

 

Vill man sälja ytterligare antal av antingen Uppesittarlotten eller Julkalendern så är det fullt möjligt. Hela förtjänsten av överskjutande antal går då till önskat lag.

 

Under oktober kommer ytterligare information och säljmaterial som ni kan använda att skickas ut/lägga ut på hemsidan. 

 

Den praktiska hanteringen kommer att likna hur vi jobbat med Restaturangchansen. Dvs att en ansvarig i varje lag hämtar hela lagets beräknade "skörd" på kansliet för vidare utdelning inom laget. Betalning av lotterna faktureras via vårt medlemsregister. 

För familjer förbereder vi så långt det är möjligt att man får familjens lotter via det äldsta barnets lag som är aktivt med en idrott under hösten/vintern. 

 

Kontakta Alexander på kansliet vid frågor. 

 

// Styrelsen Sandåkerns SK

 

Genvägar
Nyheter från våra lag
IB Pojkar 06, 30/11 07:32 
IB Pojkar 06, 29/11 19:55 
IB Pojkar 13, 27/11 13:09 
IB Pojkar 13, 24/11 13:57 
FB Damjun (F17), 19/11 08:26 
 
I samarbete med