Uppföljning
från föregående möte
Domännamnet - hemsidan uppdateras Domänavgift
betald
Bjuda in lag (pågår) F04
– tre inbjudna lag klara
P04 -ingen information
Kontroll av anmälan till
lotteriinspektionen
Lotteritillstånd finns till mars 2020
Vid
föregående möte fick samtliga områdesansvariga i uppgift att uppdatera
kontaktinformation i dokumentet ”Arbetsinstruktioner 2019” och det saknas
fortfarande en del kontaktuppgifter som måste kompletteras så fort som möjligt.
Bemanningsschema
Alla
områdesansvariga får i uppgift att ta fram förslag till bemanningsschema (ej
med namn på vem som har de olika passen) för respektive område.
Avstämning respektive område
Lotteri
Ett förslag från lotteriansvariga angående priser har skickats in till mötet:
Alla spelare
bidrar med 200 kr (förslag) genom Swish eller insättning på konto. Senare i vår
kommer lotterigruppen inhandla priser i olika kategorier för pengarna till
lotteriet. Om det finns de som utöver ovannämnda har priser att skänka till
lotteriet så är det bra.
Mötet tycker att detta är ett bra förslag och ber lotteriansvariga undersöka
till nästa möte om pengarna kan betalas in via insättning till någon av dem
eller om det måste gå via Sandåkern.
Ett förslag som kom fram på mötet var om det skulle vara aktuellt att också
sälja 50/50 lotter till finalmatchen. Förslaget
skickas vidare till lotteriansvariga för att se över detta förslag om det är
möjligt att genomföra.
Kök
Josefin
Enqvist informerade att hon har haft kontakt med olika leverantörer kring
sponsring av livsmedel till cupen och några tillfrågade sponsorer har svarat
positivt.
Kiosk
Linda Forsell Lindgren har skickat information att den stora woken är bokad.
Sponsring på 300 hamburgare är klar till försäljningen. Frysen i kiosken har
gått sönder men ska ersättas innan cupen.
Städ
Ny områdesansvarig för städ för P04 är Familjen Ericson.
Sekretariat
Mikael Forsberg får i uppdrag att ansvara kring sportswik inför cupen.
Det har funnits lite olika information angående vilket område eller vem som har
som ansvar för att uppdatera hemsidan. Stina Andersson, cupgeneralen tar
ansvaret för uppdatering av hemsidan.
Sjukvård
Ingen information
Incheckning – lagvärdar
Lagvärdarna ansvarar för att kontakta Fältgruppen närmare cupen.
Tränarna
Domare är nu klara till cupen och för samtliga matcher så är det en kostnad
på 3000 kronor samt lunch till domarna under helgen, vilket är samma kostnad
som för cupen 2018.
Övrigt
Mötet
diskuterade frågan om vi inte bör ha nattvakter under cupen och var överens om
att det bör finnas en eller två ansvariga på plats under natten. Vid
handbollscupen som arrangerades i Umeå för några veckor sedan så var
instruktionen från Umeå kommun att en ansvarig skulle vara på plats. Ett
förslag till bemanningsschema för nattvakter tas fram till nästa möte.
Vidare diskuterades om vi skulle ha pris för bästa/mest värdefulla spelare
eller pris till spelare som har bollen vid visst klockslag och frågan lyfts
till nästa möte.
Det finns ett Instagram-konto som skapats tidigare för Nordic Top 12 och Lollo
Gäärd har hittat information kring kontot:
Instagram
:nordictop12
Lösen: sskNordic
Om någon har problem med att komma in i vår gemensamma yta på Dropbox så hör av
er till malin.larsson@umu.se
.
Nästa möte för samtliga föräldrar - stormöte
Onsdag den 20 februari kl. 18.30-20.00 på Sandåkerns klubblokal.
Vid anteckningarna
Malin Larsson