Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Sandåkerns Sportklubb
Umeå - 1932

Sandåkerns SK - Idrottsföreningen för dig!
Sandåkerns SK ska erbjuda en verksamhet i din närhet som stimulerar till ett livslångt idrottande. Vi ska kännetecknas som föreningen där alla mår bra och har roligt tillsammans. 

Föreningen ska bygga på ett medlemskap präglat av delaktighet, engagemang och personlig utveckling!

Genom Glädje och Engagemang formar vi Tillsammans vår förening!
Kansliet semesterstängt
2020-07-03 13:20
SSK:s kansli har semesterstängt under veckorna 28-29-30-31.
Dvs från måndag den 6 jul tom den 3 augusti.

Vi öppnar återigen måndag den 3 augusti. 
Då finns Kalle på kansliet och Andreas är tillbaka men är fortsatt korrttidspermitterad.
Ni når kansliet och Andreas på samma premisser som under våren. Se: http://www.sandakernssk.se/sida/?ID=12389

Trevlig sommar!
/Kansliet
SSK-ambassadörer 2020, planering och status!
2020-06-12 16:18

Vi som förening vill skapa ett större engagemang hos alla lagen i både innebandy och fotboll och har sedan tidigare tagit beslut på att varje lag i föreningen ska bidra med en SSK-ambassadör som ingår i en mindre arbetsgrupp. Gärna en föräldrarepresentant från ditt lag, helst inte lagledaren eller tränarna.

Din uppgift som ambassadör är att fungera som en länk mellan laget och övriga i föreningen och därmed se till att ditt lags föräldrar blir delaktiga i de gemensamma aktiviteter och uppgifter som vi tillsammans planerar att genomföra. Det innebär alltså INTE att det i varje fall är ambassadörens uppgift att “göra jobbet”. Under 2020 blir det första året när lag för killar och tjejer födda 2012 ska bidra med en SSK-ambassadör. 


Situationen med Covic-19 har under våren pausat detta arbete en aning. Tanken har annars varit att samlas en gång per termin och vid det tillfället bestämma vilka aktiviteter/uppgifter vi ska jobba med närmaste halvåret. Vårt senaste stormöte med SSK-ambassadörer hade vi under oktober 2019. Vid den träffen bestämdes att SSK-ambassadörerna skulle arbeta i 4 mindre arbetsgrupper/fokusområden 2020. Till dessa arbetsgrupper är personer från styrelsen sammankallande och på storträffen i oktober valde närvarande vilken grupp de ville ingå i och övriga personer placerades in i en av grupperna.  


Anläggning – Praktiska frågor Grubbevallen/Nya aktivitetsytor

Grupp: F04, P07, P06, P11, F11 och David Persson (styrelse)

 

Anläggning – Levande Grubbevallen,

Varje lag ansvarar för försäljning i kiosken 1-2 heldagar under säsongen utifrån givet schema/förutsättningar.

Grupp: F07, F08, P04, F10, Lena Johansson (styrelse) och Johanna Vilhelmsson (styrelse)

 

Sociala medier

Grupp: P09, P05, F09, Herr/Herrjun, Sara Johansson (styrelse).

 

SSK-dagen

(beslut om ev datum ej tagit för SSK-dag 2020. Om vi kan arrangera så bestäms detta under augusti, ej planering innan dess.)

Grupp: P08, P05, F06, P10, Evy Grad (styrelse) och Andreas Ågren(barn- och ungdomsutvecklare).

 

Nästa storträff med alla SSK-ambassadörer kommer att kallas till under sensommaren/hösten, dvs det blir inget möte denna vår! Befintliga arbetsgrupper jobbar vidare med sitt uppdrag där en person från styrelsen som sagt är sammankallande.


Vi vill dock att alla lag som inte har någon SSK-ambassadör inkommer med detta. Skicka namn och kontaktuppgifter till kansliet. Om laget har bytt SSK-ambassadör behöver detta också meddelas in till kansliet så att vi har uppdaterade uppgifter.   


Nedan ser ni vilka namn som senast är uppdaterade som SSK-ambassadörer för vilka lag i våra rullar.


Dam:Sara Johansson (IB)

Damjun: Lena Forsgren

F06: Helen Grafström Nylund  (FB) (IB ?)

F07: Alessandro Lami

F08: Linda Fahlén

F09: Jörgen Boman

F10: Lars Mikaelsson

F11: Marit Ollila (FB) (IB ?)

F12?

Herr div 4: ?

Herr div 5: ?

P04: Peter Nordström

P05: Daniel Uvell (FB) Elisabeth Lundell (IB)

P06: Roland Jonsson

P07: Lars Hansson

P08: Anders Sturk Steinwall

P09: Heléne Andersson

P10: Åsa Borgardt (FB) (IB ?)

P11: Emma Mjöbring

P12: ?
Uppdatering Corona - Sandåkerns SK - Grubbevallen
2020-06-03 13:45

Vi har uppdaterat informationssidan där vi samlar all information kring vår verksamhet och anpassningar i rådande Corona pandemi. Detta utifrån Folkhälsomyndighetens besked 29/5 att tillåta viss seniortävlande från och med 14 juni. Corona »

 

Förtydliganden samt påminnelse kring anpassningar vid Grubbevallen:

 

  • Endast spelare och ledare på och runt området i samband med matcher och träningar. Ingen publik eller kioskförsäljning.
  • Cyklar parkeras på gräsytorna utanför området, ej på asfalten framför grind eller ingång.
  • Samling till träning/match sker med avstånd till andra lag samt i närhet till den plandel laget ska vara på.
  • Undvika närkontakt som inte är nödvändig för idrotten
  • Handtvätt med tvål möjligt på handikapptoaletten, på de två toaletterna i omklädningsrummen samt i kiosken. I kiosken finns även handdesinfektion. 
  • Vi byter om och duschar hemma.
  • Förkyld, hängig eller andra symtom = Stanna hemma
  • Första lag på plats låser upp grinden mot planen. Sista lag ser till att grinden låses. Se även till att dörrarna till övriga utrymmen på anläggningen är låsta (förråd/toalett). 

Personalförändringar på kansliet
2020-05-19 10:14
Andreas, Barn och ungdomsutvecklare
Från och med början av april är vår Barn- och ungdomsutvecklare, som delas med Umedalens IF och BK Dalen, Andreas Ågren korttidspermitterad på 60 % tills vidare. Under denna finns han tillgänglig på Musköten via mail/telefon/besök på onsdagar mellan kl 10:00-14:00. Övrig arbetstid förläggs främst ute i verksamheten via lagbesök, ledarstöttning vilket gör att han inte alltid finns tillgänglig via mail eller telefon.

Leif, vaktmästare Grubbe  
Vår vaktmästare till 20 %, allt i allo Leif, är för närvarande sjukskriven och om allt går enligt plan tillbaka under sensommaren. I vanliga fall hjälper han bl.a till att hålla rent och snyggt vid fotbollsplanen och våra förråd. Vi kommer att köpa in extra timmar för visst underhållsarbete både i klubblokalen samt eventuella insatser vid Grubbevallen. Men vi behöver hjälpas åt mer tillsammans för att hålla de gemensamma ytorna vid fotbollsplanen städat och fint.

Alexander, föreningskonsulent 
Alexander kommer att gå på föräldraledighet under sommaren och beräknas vara tillbaka på jobbet i februari 2020. Han jobbar juni ut och efter det tar en vikarie över arbetet. 
Vikarien arbetar tillsammans med Alexander från måndag den 8 juni och månaden ut för att sedan börja om i början av augusti efter semestertiderna.
Ytterligare presentation av den vi anställer som vikarie kommer inom kort! 
Genvägar
Nyheter från våra lag
FB Damjun, 08/07 09:38 
FB Flickor 07, 06/07 12:38 
FB Pojkar 11, 29/06 09:48 
FB Pojkar 05, 23/06 07:39 
 
I samarbete med