SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sandåkerns Sportklubb
Umeå - 1932

Sandåkerns SK - Idrottsföreningen för dig!
Sandåkerns SK ska erbjuda en verksamhet i din närhet som stimulerar till ett livslångt idrottande. Vi ska kännetecknas som föreningen där alla mår bra och har roligt tillsammans. 

Föreningen ska bygga på ett medlemskap präglat av delaktighet, engagemang och personlig utveckling!

Genom Glädje och Engagemang formar vi Tillsammans vår förening!
Försäljningsinsats Sandåkerns SK - Bingolotto
2021-09-28 11:15

De senaste åren har föreningen haft 2 st återkommande arbetsinsatser för alla våra medlemmar. Det har varit att sälja 2-4 st Restaurangchansen varje år samt vartannat år arbeta 1-2 pass i parkeringen under Stora Nolia.

 

I januari togs beslutet att inte sälja Restaurangchansen 2021. 

Stora Nolia har blivit inställt 2020 samt 2021 och är åter i Umeå först 2023. 

 

Båda dessa insatser har varit väldigt viktiga ekonomiskt för föreningen och när detta uteblir behöver föreningen göra andra insatser för att täcka en del av inkomstbortfallet. 

 

Styrelsen har därför beslutat att genomföra 2 st punktinsatser i form av försäljning av våra aktiva medlemmar/spelare nu i höst.  

 

Försäljning av Bingolotter till Uppesittarkvällen den 23 december. 

Försäljning av Bingolottos Julkalender (skrapkalender) tom 23 december. 

 

Aktiva spelare/medlemmar säljer:

5 st Binoglotter till Uppesittarkvällen

4 st Julkalendrar. 

 

Familjer säljer (2 st aktiva barn eller fler):

8 st Bingolotter till Uppesittarkvällen

6 st Julkalendrar. 

 

Aktiva spelare inom både fotboll och innebandy förväntas sälja åt föreningen. 

(Aktiva i Bollek födda 2015 behöver inte sälja)

 

Vill man sälja ytterligare antal av antingen Uppesittarlotten eller Julkalendern så är det fullt möjligt. Hela förtjänsten av överskjutande antal går då till önskat lag.

 

Under oktober kommer ytterligare information och säljmaterial som ni kan använda att skickas ut/lägga ut på hemsidan. 

 

Den praktiska hanteringen kommer att likna hur vi jobbat med Restaturangchansen. Dvs att en ansvarig i varje lag hämtar hela lagets beräknade "skörd" på kansliet för vidare utdelning inom laget. Betalning av lotterna faktureras via vårt medlemsregister. 

För familjer förbereder vi så långt det är möjligt att man får familjens lotter via det äldsta barnets lag som är aktivt med en idrott under hösten/vintern. 

 

Kontakta Alexander på kansliet vid frågor. 

 

// Styrelsen Sandåkerns SK

 

Uppstartsmöte Bollek födda 2015, 6/10 kl 18:00!
2021-09-21 13:47

Under vintern 2021/2022 kommer vi att starta upp bollek för pojkar och flickor födda 2015. Tanken är att de under vintern ska få testa olika bollsporter som fotboll, innebandy, handboll, basket och volleyboll.

 

Tid & plats

Initialt kommer vi att hålla till i gymnastikhallen Musköten på Umedalen lördagar ca 1,5 h mellan kl 09.00 och 11.00. Tillsammans på det inplanerade informationsmötet bestämmer vi den exakta tiden och första datum för passet men det blir antingen lördag 9/10 alt 16/10.  

 

Vi behöver många ledare!

För att genomföra bolleken på ett bra sätt så behöver vi vara 3-4 vuxna på planen varje pass, vilket gör att det är bra om vi är minst 6-8 ledare som finns kopplade till gruppen. Eftersom det handlar mer om lek än om träning så är det viktigare med engagemang än att man själv är duktig på själva idrotten. Alla som är intresserade av att vara med på planen när man är i hallen kan maila till kansli@sandakernssk.se eller anmäla sitt intresse i samband med informationsmötet för föräldrar den 6/10.

 

Ni kan även anmäla er själva som ledare på samma sätt som barnen anmäls via vårt anmälningsformulär på hemsidan.

 

Informationsmöte för föräldrar

Onsdag den 6/10kl 18.00

Idrottshallen Musköten på Umedalen, lokal Bollen.

(vi planerar att hålla mötet fysiskt, vi har en stor lokal bokad men ser gärna att endast 1 förälder/barn närvarar på träffen)

 

Representanter från Sandåkerns SK informerar om föreningen och planerad verksamhet i Bolleken.

Ingen anmälan krävs för detta möte. Anmälan av barnen till Bolleken kan dock göras redan nu via formulär på vår hemssida. Klicka in på www.sandakernssk.se välj Bollek födda 2015 i scrollistan längst upp på sidan via menyvalet Våra lag – Innebandy.

 

Ni kan även KLICKA HÄR för att komma tlll anmälningsformuläret. 

 

Under säsongen okt-mars kommer vi att erbjuda ca 20 tillfällen. 

Kostnad för Bolleken är 350 kr/barn. I den summan ingår ett prova-på-medlemskap samt en t-shirt som delas ut efter några inledande tillfällen. 

 

Kontakt

Alexander, SSK-kansli, 090-774148, kansli@sandakernssk.se

Andreas, Ungdomsutvecklare SSK/UIF/Dalen, 070-5195293 ungdom@vastpastan.se

Bastuträsk Charkuteri - erbjudande lagförsäljning
2021-09-16 10:28

Om ni funderar på att dra igång någon försäljningsinsats med laget för att utöka lagkassa under hösten så finns det nu möjlighet att sälja charklådor från Bastuträsk Charkuteri. 

Lådorna säljs för 500kr/st, förtjänst till laget är 150 kr/st. 

 

Se vad som ingår i lådorna samt ytterligare information i säljdokumentet. 

 

Vid intresse att sälja inom laget, ta kontakt med Alexander på kansliet för att förmedla kontakten vidare!

Inspirationskväll med SSK-ambassadörer, styrelse och sektioner!          
2021-09-08 14:29

Måndag den 20 september kl 19:00 bjuder vi in till en digital inspirationskväll för personer i vår styrelse, sektioner och SSK-ambassadörer från alla våra lag!

 

En träff där vi vill inspireras och diskutera framtida utveckling inom Sandåkerns SK med avstamp i hösten och sikte mot 2022.  

 

Ytterligare information om innehåll och länk till träffen kommer att meddelas inom kort.

 

Alla våra lag ska representeras av 1 st SSK-ambassadör.

 

Meddela kansliet vem som är lagets SSK-ambassadör om det inte framgår redan i lagets trupp med olika roller i Sportadmin.  På så vis håller vi våra kontaktlistor uppdaterade! Här kan du läsa lite vad det innebär att vara SSK-ambassadör, SSK Ambassadörer

 

Under 2021 har ambassadörer samlats tillsammans och utvecklat föreningen under främst arbetsgrupperna Sociala medier samt Levande Grubbevallen. 

 

 

Genvägar
Nyheter från våra lag
IB Pojkar 09, 21/10 19:02 
Fotbollsverksamheten, 20/10 13:40 
FB Damjun (F17), 19/10 08:40 
IB Pojkar 13, 14/10 18:00 
FB Damjun (F17), 10/10 20:50 
FB Flickor 07, 10/10 20:42 
 
I samarbete med