Sandåkerns SK - Idrottsföreningen för dig!
Sandåkerns SK ska erbjuda en verksamhet i din närhet som stimulerar till ett livslångt idrottande. Vi ska kännetecknas som föreningen där alla mår bra och har roligt tillsammans. Föreningen ska bygga på ett medlemskap präglat av delaktighet, engagemang och personlig utveckling!

Genom Glädje och Engagemang formar vi Tillsammans vår förening!
Musikhjälpen 2018 - Sandåkerns SK
2017-12-07 16:25
11-17 december är det dags för den tionde upplagan av Musikhjälpen denna gången på Rådhustorget i Umeå. Årets tema är Barn är inte till salu, och Västerbottensidrotten tillsammans med länets alla föreningar är med och gör skillnad – och visar upp oss i matchkläder på Rådhustorget.

Vi i Sandåkerns SK vill givetvis även vara med och stödja Musikhjälpen. Det finns flera sätt att bidra! 

Gemensam manifestation med andra föreningar/idrotter!

Torsdag den 14/12 kraftsamlar Västerbottensidrotten tillsammans för att stödja Musikhjälpen och samtidigt visa upp alla föreningar. Kl 18:30 sker en gemensam vandring från Renmarkstorget till glasburen på Rådhustorget. Klä gärna upp i era SSK:s färger och gå med i tåget!

Engagemang - tagga bild!

Leta reda eller ta ett kort på en idrottsaktivitet med mycket action.
Tagga bilden med #vasterbottensidrotten och lägg upp på sociala medier.

Västerbottensidrotten kommer att titta igenom alla bildbidrag som taggats med #vasterbottensidrotten onsdag den 13 december, klockan 12.00. Den bästa bilden vinner priset att lämna över idrottens gemensamma ”halvtidscheck” med de pengar som tillsammans samlats in i Västerbottensidrottens bössa fram till och med onsdagen. Vi lämnar över halvtidschecken torsdag den 14 december. 


Insamlingsbössa! – Västerbottensidrotten
Bidra gärna till Väserbottenidrottens insamlingsbössa eller skapa en egen för laget!

  • Vid match eller sammankomster uppmana att ge ett bidrag
  • Prata med era sponsorer att ge ett bidrag
  • Anordna en loppis, sälj idrottsprylar och låt en viss summa gå till bössan
  • Fikaförsäljning – låt en viss summa gå till bössan
  • Sälj t ex knyta skridskor för 5 kr


Försäljning Restaurangchansen 2018
2017-12-07 14:41

2018 kommer Sandåkerns SK återigen att sälja det populära rabatthäftet Restaurangchansen. 

 

Alla aktiva spelare i något av våra lag som spelar fotboll eller innebandy i föreningen säljer 2 st Restaurangchansen var. (aktiva i Bollek 11:or behöver inte sälja) Är man en familj med 2 aktiva spelare i föreningen säljer man 3 st, är man en familj med 3 eller fler aktiva spelare säljer man 4 st. Förtjänsten av denna försäljning fördelas mellan föreningen och sektionerna fotboll/innebandy.

Säljer man fler att vad man blir tilldelad i grunden tillfaller förtjänsten det/de lag man önskar. 


Uthämtning: Sker lagvis på kansliet: 30 januari (Drop in mellan 08:00-20:00)

 

Redan nu kan ni se erbjudandena i digitalt format med de företag och rabatter som finns 2018 på Restaurangchansens hemsida. Finns även utlagt på vår egna hemsida under rubrikerna Medlem och Dokument i mappen Förening. Ny kan även klicka HÄR! för att komma till filen i PDF-format. I detta finns även säljmaterial som ni kan ladda ner/skriva ut för att placera på er arbetsplats eller liknande och börja ta in beställningar.

 

Om Restaurangchansen 2018

 

Kostar 240 kr/st. (förtjänst 120 kr).

Giltighet 1 februari 2018 – 31 januari 2019.  

 

1 Restaurangdel med erbjudanden för luncher, middagar, fika etc.

1 Detaljhandeldel med erbjudanden för varor, rabatter på hela köp, biltvätt etc.

NY! 1 upplevelsedel med entréerbjudanden från idrottsföreningar, träningsanläggningar etc.  

 

Likt ifjol kommer vi att beställa både traditionella häften samt appkoder för att använda i telefonen. Utifrån fjolårets försäljning så märkte vi en liten övervikt till att vilja ha Restaurangchansen i appformat vilket gör att vi tar lite mer höjd för appkoden i föreningens grundbeställning. En appkod går att använda i två telefoner samtidigt. 

 

Alla aktiva spelare 2018 ges 1 häfte+1 kod.

Familjer med 2 aktiva spelare i föreningen ges 1 häfte+2 koder.

Familjer med 3 aktiva spelare eller fler i föreningen ges 2 häften+2 koder.

 

Vill man justera fördelningen i antalet för traditionella häften och appar som man blir tilldelad kontaktar man kansliet senast den 24/1. Justeringar efter det kan ej garanteras utan görs om det finns möjlighet.

 

Alla lag kommer att kunna hämta ut sina Restaurangchansen tisdag den 30 januari på kansliet för att sedan dela ut till sina spelare. De som spelar både innebandy och fotboll i föreningen får sina Restaurangchansen via innebandylaget då de är i säsong. Familjer med flera aktiva i föreningen får i första hand sina via det äldsta barnet som är aktivt i innebandy.

 

Alla säljare av Restaurangchansen i Umeå får hämta ut dem samma dag, måndag den 29 januari. 

 

Våra lag i både innebandy och fotboll kommer även att ges 5-7 st Restaurangchansen var där hela försäljningsintäkten av Restaurangchansen (240 kr) tillfaller lagkassan om de säljs. Föreligger inget säljkrav på dessa för laget, de går att återlämna till kansliet om laget inte kan/vill sälja dessa. 

 

Möjligheten för varje lag att sälja fler häften där hela förtjänsten (120 kr) tillfaller lagkassan finns också. Antalet häften laget vill/kommer sälja ytterligare behöver i sådana fall meddelas kansliet senast den 24/1 så det är klart vid hämtning av häftena den 29 januari!

 

Om ni är intresserade av att köpa häftet direkt via föreningen går det bra att kontakta kansliet via mail eller telefon. 

 

P.S. Om ni vill köpa 2017 års Restaurangchansen som är giltigt januari ut 2018 så finns det ett antal kvar på kansliet som säljs kraftigt rabatterade! D.S

 

Kontakta kansliet vid eventuella funderingar!

Uppstart Bollek för 11:or!
2017-09-21 17:00

Under vintern 2017/2018 kommer vi att starta upp bollek för pojkar och flickor födda 2011. Tanken är att de under vintern ska få testa olika bollsporter som fotboll, innebandy, handboll och volleyboll.

 

Tid & plats

Initialt kommer vi att hålla till i Grubbeskolans gymnastikhall på söndagar drygt 1 h mellan kl 11.00 och 14.00 med start söndag den 8:e oktober alternativt söndag den 15 oktober. Tillsammans på det inplanerade informationsmötet bestämmer vi den exakta tiden och första datum för passet.

 

Vi behöver många ledare!

För att genomföra bolleken på ett bra sätt så behöver vi vara 3-4 vuxna på planen varje pass, vilket gör att det är bra om vi är minst 6-8 ledare som finns kopplade till gruppen. Eftersom det handlar mer om lek än om träning så är det viktigare med engagemang än att man själv är duktig på själva idrotten. Alla som är intresserade av att vara med på planen när man är i hallen kan maila till kansli@ssk.ac eller anmäla sitt intresse i samband med informationsmötet för föräldrar den 3/10.

 

Informationsmöte för föräldrar

 

Tisdag den 3/10, kl 18.30

Sandåkerns klubblokal på Lagmansgatan 37 B.

 

Representanter från Sandåkerns SK informerar om föreningen och om möjligt även ledare från tidigare års Bollek.  

 

Ingen anmälan krävs för detta möte. Anmälan av barnen till Bolleken kan dock göras redan nu via föreningens hemsida. Klicka in på www.sandakernssk.se välj Bollek 11:or i scrollistan längst upp på sidan via menyvalet Våra lag – Innebandy.

 

Kontakt

Alexander, SSK-kansli, 090-774148, kansli@ssk.ac

Andreas, Ungdomsutvecklare SSK/UIF/Dalen, 070-519 52 93, ungdom@vastpastan.se
Semesterstängt på kansliet
2017-07-19 09:38
Kansliet har semesterstängt och är åter måndag den 31 juli. Mail kommer att läsas någon enstaka gång under denna period. 

Vid akuta ärenden kan ni kontakta personer i föreningen enligt nedan: 

Föreningsärenden: Ordförande Johanna Vilhelmsson 070-7431184
Fotbollsärenden: Sektionsansvarig Christer Wilhelmsson 073-0216660
Nyheter från våra lag
IB Flickor 07, 09/12 21:26 
IB Flickor 03/04, 08/12 14:55 
IB Flickor 03/04, 08/12 14:37 
FB Flickor 04, 08/12 10:11 
Bollek 11:or, 06/12 13:27 
Bollek 11:or, 28/11 16:23