Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Sandåkerns SK - Idrottsföreningen för dig!
Sandåkerns SK ska erbjuda en verksamhet i din närhet som stimulerar till ett livslångt idrottande. Vi ska kännetecknas som föreningen där alla mår bra och har roligt tillsammans. Föreningen ska bygga på ett medlemskap präglat av delaktighet, engagemang och personlig utveckling!

Genom Glädje och Engagemang formar vi Tillsammans vår förening!
Alla aktiva SSK-medlemmar säljer Restaurangchansen 2019!
2018-12-14 14:41

Alla aktiva spelare i något av våra lag som spelar fotboll eller innebandy i föreningen säljer 2 st Restaurangchansen var. (aktiva i Bollek 12:or behöver inte sälja) Är man en familj med 2 aktiva spelare i föreningen säljer man 3 st, är man en familj med 3 eller fler aktiva spelare säljer man 4 st. Förtjänsten av denna försäljning fördelas mellan föreningen och verksamheterna fotboll/innebandy.

Säljer man fler att vad man blir tilldelad i grunden tillfaller förtjänsten det/de lag man önskar. 


Uthämtning sker lagvis på kansliet: Torsdag 24 januari (Drop in mellan 13:00-19:00)

 

Redan nu kan ni se erbjudandena i digitalt format med de företag och rabatter som finns 2019 på Restaurangchansens hemsida. Finns även utlagt på vår egna hemsida under rubrikerna Medlem och Dokument i mappen Förening. Ny kan även klicka HÄR! för att komma till filen i PDF-format. I detta finns även säljmaterial som ni kan ladda ner/skriva ut för att placera på er arbetsplats eller liknande och börja ta in beställningar.

 

Om Restaurangchansen 2019

 

Kostar 260 kr/st. (förtjänst 130 kr).

Giltighet 1 februari 2019 – 31 januari 2020.  

 

1 Restaurangdel med erbjudanden för luncher, middagar, fika etc.

1 Detaljhandeldel med erbjudanden för varor, rabatter på hela köp, biltvätt etc.

1 Upplevelsedel med entréerbjudanden från idrottsföreningar, träningsanläggningar etc.  

 

Likt ifjol kommer vi att beställa både traditionella häften samt appkoder för att använda i telefonen. En appkod går att använda i två telefoner samtidigt. 

 

Alla aktiva spelare 2019 ges 1 häfte+1 kod.

Familjer med 2 aktiva spelare i föreningen ges 1 häfte+2 koder.

Familjer med 3 aktiva spelare eller fler i föreningen ges 2 häften+2 koder.

 

Vill man justera fördelningen i antalet för traditionella häften och appar som man blir tilldelad kontaktar man kansliet senast tisdag den 22/1. Justeringar efter det kan ej garanteras utan görs om det finns möjlighet.

 

Alla lag kommer att kunna hämta ut sina Restaurangchansen torsdag den 24 januari på kansliet för att sedan dela ut till sina spelare. De som spelar både innebandy och fotboll i föreningen får sina Restaurangchansen via innebandylaget då de är i säsong. Familjer med flera aktiva i föreningen får i första hand sina via det äldsta barnet som är aktivt i innebandy.

 

Alla säljare av Restaurangchansen i Umeå får hämta ut dem samma dag, torsdag den 24 januari. 

 

Våra lag i både innebandy och fotboll kommer även att ges 5-7 st Restaurangchansen var där hela försäljningsintäkten av Restaurangchansen (260 kr) tillfaller lagkassan om de säljs. Föreligger inget säljkrav på dessa för laget, de går att återlämna till kansliet om laget inte kan/vill sälja dessa. 

 

Möjligheten för varje lag att sälja fler häften där hela förtjänsten (120 kr) tillfaller lagkassan finns också. Antalet häften laget vill/kommer sälja ytterligare behöver i sådana fall meddelas kansliet senast den 22/1 så det är klart vid hämtning av häftena den 24 januari!

 

Om ni är intresserade av att köpa häftet direkt via föreningen går det bra att kontakta kansliet via mail eller telefon. 

 

P.S. Om ni vill köpa 2018 års Restaurangchansen som är giltigt januari ut 2019 så finns det ett antal kvar på kansliet som säljs kraftigt rabatterade! D.S

 

Kontakta kansliet vid eventuella funderingar!

Påverkansträff - Riktlinjer
2018-11-22 13:41
Ska en som missar mkt träningar pga andra aktiviteter få likvärdig speltid som övriga? Skillnad på en 6, 12 eller 15 åring?
En spelare vill bara spela på en viss position och är lagets bästa där, är det okej att alltid låta den spela där? Finns det en åldersgräns där det är mer/mindre okej?
Ska en spelare som inte varit med på träning på ett par månader få följa med på cup och spela lika många matcher som övriga?

Ledare och Föräldrar bjuds in till en träff den 3e december där vi diskuterar riktlinjer kring föreningens verksamhet. Anmälan gör du via länken: https://goo.gl/forms/hnmH16GRYRHqKLe32
Föreläsning - Trygg idrottsmiljö
2018-09-20 11:33
Den 10e oktober anordnar Rädda Barnen en föreläsning kring barns trygghet i föreningslivet, föreläsare är tidigare höjdhopparen Patrik Sjöberg som berättar om sina egna erfarenheter. Patrik är en föreläsare som fått mycket beröm då hans berättelse inspirerar, berör och förändrar mycket. Föreläsningen är kostnadsfri men du behöver anmäla dig i förväg.
Bollek 12:or
Uppstartsmöte Bollek 12:or!
2018-09-13 16:48, Bollek 12:or

Under vintern 2018/2019 kommer vi att starta upp Bollek för pojkar och flickor födda 2012. Tanken är att de under vintern ska få testa olika bollsporter som fotboll, innebandy, handboll och volleyboll.

 

Tid & plats

Initialt kommer vi att hålla till i den nybyggda gymnastikhallen Musköten 2 på Umedalen söndagar drygt 1 h mellan kl 09.00 och 11.00 med start söndag den 7:e oktober alternativt söndag den 14 oktober. Tillsammans på det inplanerade informationsmötet bestämmer vi den exakta tiden och första datum för passet.

 

Vi behöver många ledare!

För att genomföra bolleken på ett bra sätt så behöver vi vara 3-4 vuxna på planen varje pass, vilket gör att det är bra om vi är minst 6-8 ledare som finns kopplade till gruppen. Eftersom det handlar mer om lek än om träning så är det viktigare med engagemang än att man själv är duktig på själva idrotten. Alla som är intresserade av att vara med på planen när man är i hallen kan maila till kansli@ssk.ac eller anmäla sitt intresse i samband med informationsmötet för föräldrar den 2/10.

 

Informationsmöte för föräldrar

 

Tisdag den 2/10, kl 18.00

Sandåkerns klubblokal på Lagmansgatan 37 B.

 

Representanter från Sandåkerns SK informerar om föreningen och om möjligt även ledare från tidigare års Bollek.  

 

Ingen anmälan krävs för detta möte. Anmälan av barnen till Bolleken kan dock göras redan nu via föreningens hemsida. Klicka in på www.sandakernssk.se välj Bollek 12:or i scrollistan längst upp på sidan via menyvalet Våra lag – Innebandy.

 

Kontakt

Alexander, SSK-kansli, 090-774148, kansli@ssk.ac

Andreas, Ungdomsutvecklare SSK/UIF/Dalen, 070-519 52 93, ungdom@vastpastan.se

Nyheter från våra lag
IB Pojkar 11, 15/12 06:35 
FB Flickor 07, 12/12 21:37 
IB Pojkar 11, 12/12 12:57 
FB Flickor 05, 10/12 08:26 
IB Flickor 07, 09/12 22:46 
FB Flickor 07, 08/12 19:56