Nya besökstider kansliet på Grubbe - Sporthallen Musköten
2017-02-17 17:04

Som ett led i vårt utökade samarbete med Umedalens IF och IBK Dalen kommer föreningskonsulent Alexander Lindgren att fom måndag den 20 februari göra större delen av sin arbetstid på de föreningarnas gemensamma kansli på Sporthallen Musköten, JA Linders väg 43. 


Sedan tidigare sitter de tre föreningarnas Ungdomsutvecklare Andreas Ågren i ett kontor i samma lokaler.


Ni når fortsatt Alexander väldigt snabbt och enkelt via telefon eller mail under normala kontorstider. Behöver ni hämta material eller nycklar på Grubbekansliet, ring eller maila Alexander för att komma överens om tid för detta!


Gör gärna ett besök på Sporthallen Musköten och hälsa på Alexander på hans nya kontorsplats! Han sitter på nedre plan i kontoret längst in efter att ni svängt vänster efter vaktmästarbåset och kan säkert bjuda på en kopp kaffe om ni tittar in!


De nya beökstiderna hittar ni under fliken kontakt. Till att börja med kommer ni att nå Alexander på Grubbekansliet enligt nedan tider: 


Måndagar kl 08:00-12:00

Torsdagar kl 13:00-18:00


090-774148

kansli@ssk.ac


OBS! Föreningens kontaktadress är fortsatt Lagmansgatan 37 B och ni kan som tidigare lämna domarkvitton och annat i postlådan utanför dörren!


Besökstiderna till Alexander på Sporthallen Musköten blir enligt nedan: 


Måndagar kl 13:00-16:00

Tisdagar kl 09:00-16:00

Onsdagar kl 09:00-16:00

Torsdagar kl 10:00-12:00

Fredagar kl 09:00-12:00


Lunch varje dag mellan kl 12:00-13:00


Inbjudan till årsmöte med stipendieutdelning måndag den 20 mars!
2017-02-15 09:32

Välkommen till årsmöte för Sandåkerns SK och Sandåkernkamraternas IF måndag den 20 mars kl 18:00 i klubblokalen!

 

Vi kommer att behandla sedvanliga årsmötesförhandlingar vilket inkluderar utdelning av Sandåkerns SK:s fyra stipendier.  

 

Nominera spelare/tränare/ledare eller enskilda lag som ni tycker bör uppmärksammas för insatser i föreningen under 2016. Vem som helst kan skicka in nomineringar, enda kravet är att den/de ni nominerar har varit verksamma på något sätt i föreningen, ung som gammal!   

 

Skicka in era förslag till kansli@ssk.ac, vi behöver era nomineringar senast måndagen den 6 mars!

 

Nedan stipendier delas ut:

 

BIRGER OCH ELSA ÖHMANS MINNESFOND

Utdelas till idrottande ungdom eller förtjänstfull ledare inom Sandåkerns Sportklubb.

 

LOGEN FRIDSBANDETS GÅVOSTIPENDIUM

Syftet med stipendiet är att uppmärksamma och uppmuntra en aktiv idrottsutövare eller ledare i Sandåkerns Sportklubb, som under verksamhetsåret gjort hedersamma insatser utöver det normala.

Stipendiet kan också tilldelas aktiv idrottsutövare eller ledare som genom långvarigt engagemang och intresse uppnått goda resultat eller utveckling utöver förväntan.

Stipendiaten skall genom sitt allmänna uppträdande vara ett föredöme för övriga ledare och aktiva.

 

NILS SVANHOLMS UNGDOMSSTIPENDIE

Syftet med stipendiet är att det årligen användas till ett stipendium till ungdomsverksamheten inom Sandåkerns Sportklubb. Med ungdomsverksamheten avses ungdomsledare, idrottsutövande ungdom och/eller hela ungdomslag.

 

GOFFE ERIKSSONS MINNESFOND (nomineringar sker inom de lag stipendiet avser, i år P/F 04)

Syftet är att uppmuntra till fortsatt förkovran och engagemang inom fotbollssporten. Stipendiaten skall därför ha uppvisat förmåga att genom sin personlighet skapa en god laganda. Egenskaper som ödmjukhet inför framgångar och socialt engagemang i problemlösningar skall tillmätas stor betydelse.

 

3 av stipendierna förvaltas utav kamratföreningen Uvarna i SSK vilka även föreslår stipendiater utifrån inkomna nomineringar.

 

 

Från måndag den 27 februari kommer ni att kunna ladda ned förslag till föredragningslista här på hemsidan samt hitta det anslaget i klubblokalen. 

 

Från den 13 mars kommer ni att kunna ladda ner övriga årsmöteshandlingar här på hemsidan; verksamhetsberättelser för 2016, årsredovisning, revisorernas berättelse, verksamhetsplaner för 2017 samt styrelsens förslag och inkomna förslag med styrelsens yttrande. 

 

Vill ni som medlem skicka in förslag till årsmötet för behandling ska de vara inskickade till kansliet senast måndagen den 20 februari.

 

Styrelsen har ett förslag på reviderade stadgar som kommer att behandlas på årsmötet, dessa finner ni nedan! De revideringar som är gjorda avser främst  uppdatering av det tidigare gammaldags språkbruk i stadgarna samt att förtydliga ett antal motstridande formuleringar i det som funnits sen tidigare. 


Sandakern stadgar forslag 2017.pdf »

 

Vi bjuder på fika!

 

Varmt välkomna!

 

Styrelsen Sandåkerns SK 

Upptaktsträff Fotboll 2017
2017-02-13 13:25
Nu är det dags att planera in årets upptaktsträff för fotbollen. Vi kommer i år att köra en gemensam upptaktsträff för ledare i Sandåkerns SK och Umedalens IF där vi kommer ha gemensamma informationspunkter och föreningsspecifika punkter som exempelvis träningstider.

Årets upptaktsträff sker den 30/3 i matsalen på Grubbeskolan (Lagmansgatan 37, Umeå) och vi kommer starta 18:30 och beräknar att det håller på till som senast 21:00. 

Som vanligt på upptaktsträffarna är det obligatoriskt att alla lag har minst en (1) ledare representerad.

Kommer du inte längre vara med som ledare i ungdomsverksamheten eller har det tillkommit ledare till era lag lägg gärna till dem i SportAdmin då och meddela dem om upptaktsträffen.

Vill också påminna om att det finns ute en del utbildningsdatum på VFFs hemsida, bl a tränarutbildning C, B och Målvaktsutbildning C. http://vasterbotten.svenskfotboll.se/utbildning-ny/aktuella-tranarkurser/
Förtydligande Restaurangchansen
2017-02-06 15:18
Under fredagens utdelning av Restaurangchansen har nästintill alla lag hämtat ut häftena för att i sin tur dela ut till sina spelare på match/träning inom en snar framtid. Om ert lag inte hämat ut häftena ännu, hjälp gärna till att påminna ansvariga i laget kring att uthämtning sker lagvis på kansliet! 

Restaurangchansen kostar 240 kr/st och får under inga omständigheter säljas rabatterat till kund. Det skulle vara ett avtalsbrott gentemot Restaurangchansen och föreningen kan bli ekonomiskt återbetalningsskyldig om detta skulle ske. 

Om ni önskar sälja fler Restaurangchansen där hela förtjänsten på 120 kr/st går till laget så finns det i dagsläget kvar ett antal av både häften och appar på kansliet. Kontakta kansliet i förväg isf för att säkerställa att det fortsatt finns häften kvar att sälja.      
Uthämtning Restaurangchansen - lag
2017-02-01 13:34
På fredag landar Restaurangchansen på kansliet och finns för uthämtning av alla lag mellan kl 13:00-18:00. (se tidigare nyhet kring antal som ska säljas, kostnad för häftet, fördelning häfte/appkod)

Häftena kommer att sorteras/hämtas lagvis så att de i andra led kan delas ut till lagens spelare. Spelar man både innebandy och fotboll så kommer man att få sina häften via innebandylaget då de är under säsong. För familjer med flera barn i föreningen så delas häftena i första hand ut via det äldsta barnet som spelar innebandy. 
Varje lag får en lista med vilka som ska ges häften och hur många. 

Tillsammans med häftena får ni även med ett inbetalningskort som ska användas vid inbetalning av häftena. För de lag som meddelat att de ska sälja fler så är det medräknat på inbetalningskortet. OBS! Om summan på inbetalningskortet misstämmer mot antalet häften ni sålt, meddela kansliet via mail innan ni betalar så att förtjänsten för eventuell extraförsäljning går till rätt lag! 

Om spelare på laglistan slutat i föreningen lämnas dessa häften tillbaka till kansliet med tillhörande inbetalningskort. Väldigt viktigt att detta meddelas kansliet så att vi inte skickar ut räkningar till spelare som aldrig fått häftena.
    
Vid frågor eller korrigeringar, kontakta Alexander på kansliet. 
kansli@ssk.ac
090774148
Nyheter från våra lag
IB Pojkar 05, 18/02 17:33 
FB Pojkar 03, 13/02 19:10 
IB Flickor 09, 13/02 18:50 
FB Pojkar 05, 12/02 14:37 
Bollek 10:or, 10/02 20:02 
FB Flickor 02 (junior), 10/02 13:10