SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sandåkerns Sportklubb
För ett livslångt idrottande - grundad 1932

Kontakt

Kontaktuppgifter till föreningen

Vision & Värdegrund

Här kan du läsa vår Vision & Värdegrund

SSK Tillsammans

Här kan du söka stöd

Våra ledare är ansvariga för matchklimatet i barn- och ungdomsfotbollen
2025-05-08 09:30

Det är ledarna - och inte domaren - som är ansvarig för matchmiljön i barn- och ungdomsfotbollen från och med nu. Det gäller i spelformerna 3 mot 3 till 9 mot 9 och är nytt i spelreglerna till barn- och ungdomsfotbollen inför den här säsongen.

 

I ett led att förbättra matchmiljön har spelreglerna ändrats för barn- och ungdomsfotbollen inför säsongen 2025, där det är vissa skillnader mellan spelformerna.

 

Detta är något Sandåkerns Sportklubb ställer upp på till 100% och går helt i linje med våra visioner för ett livslångt idrottande och en utvecklande miljö för våra barn- och ungdomar. Läs även om detta här...

 

Ledarnas ansvar

Ledare har ett särskilt ansvar för att se till att matchen blir en positiv upplevelse för såväl spelare, domare och publik. Ledare ska fokusera på spelarnas långsiktiga utveckling och använda regelverket för detta ändamål snarare än för att hitta kortsiktiga vinster och fördelar.

 

Ledare ska hålla sig informerade om gällande regelverk och stötta domaren så att spelarna följer spelreglerna. Ledare får inte protestera mot domarens beslut utan ska fokusera på att coacha spelarna.

 

Ledarna ska ta ansvar för domarens arbetsmiljö och säga ifrån mot andra ledare och publik som protesterar eller försöker påverka domarens beslut. Om ingen funktionär med ansvar för domare finns på plats ska någon av hemmalagets ledare ta särskilt ansvar för domaren. På våra hemmamatcher ska dock alltid minst en matchvärd finnas på plats för att stötta ledarna och domarna i dessa delar.

 

I och med att varningar och utvisningar inte tillämpas i spelformerna 3 mot 3 och 5 mot 5, ska ledare ta ansvar för spelare som spelar vårdslöst eller uppträder olämpligt genom att byta ut spelaren. För övriga spelformer har domaren mandat att använda varningar och utvisningar, men ledarna ska ändå ta ansvar för spelare som spelar vårdslöst eller uppträder olämpligt och byta ut dessa.

 

Umeå maj 2025

 

Sandåkerns Sportklubb

Tillsammans för ett livslångt idrottande!

Det här är Sandåkerns Sportklubb - vår taktik...
2025-05-04

Föreningen har nu uppdaterat två av våra viktigaste dokument, som beskriver hur vi vill verka tillsammans för ett livslångt idrottande. 

 

Det här är Sandåkerns Sportklubb - vår taktik för ett livslångt idrottande

 

Anvisningar för barn- och ungdomsidrott

 

Sandåkerns Sportklubb
För ett livslångt idrottande - idrott sedan 1932

Årsmöte måndag 16 juni 2025
2025-04-30

Hej alla medlemmar i Sandåkerns Sportklubb!

 

Vi stänger säsongen 2024/2025 på bästa sätt och gör det med föreningens årsmöte måndag den 16 juni, klockan 18.30 i klubblokalen! Välkomna!

 

Utöver sedvanlig agenda delar vi även ut tre stipendier till personer inom föreningen som ni nominerar. Det handlar om GOFFE ERIKSSONS MINNESFOND - NILS SVANHOLMS UNGDOMSSTIPENDIE - BIRGER OCH ASTRID ÖHMANS MINNESFOND. Läs mer om detta här!

 

Vi vill bli fler!

Vi vi behöver också bli fler som utöver våra ledare och spelare engagerar sig i föreningen. Vi söker personer till våra sektioner (fotboll, innebandy och futsal) men även till vår föreningsstyrelse. Vi söker dig som vill vara med att påverka, utveckla och har drivet för att skapa ett livslångt idrottande. Inga förkunskaper krävs, och fika ingår varje gång.

 

Vad gör vi?

Våra sektioner ansvarar för idrottens löpande verksamhet utifrån övergripande instruktioner från föreningsstyrelsen och träffas cirka 4 - 6 gånger per år.

 

Vår föreningsstyrelse är ansvarig för föreningens verksamhet, inklusive personal, egendom och förvaltning av föreningens medel samt upprättar varje år instruktioner för de aktiva verksamheterna och är sammankallande till det övergripande föreningsarbetet. Föreningstyrelsen träffas 6 - 10 gånger per år.

 

Intresserad?

Är du intresserad av att engagera dig, veta mer eller kanske till och med vet vem vi ska kontakta. Hör av dig till någon av oss nedanstående:

 

Martin Wiklund, valberedningen, 070-6858455, martin@sportswik.com

David Persson, ordförande, 070-2050580, david@anfield.se

Petter Widmark, kanslichef, 090-774148, kansli@sandakernssk.se

Uppstartsmöte fotboll födda 2018
2025-04-16 14:30

Sandåkerns Sportklubb välkomnar alla föräldrar och ledare med barn födda 2018 på uppstartsmöte inför fotbollssäsongen 2025. Vi hoppas att så många  som möjligt tar chansen och deltar på detta möte som ger er alla information inför året. Notera att vi kör separata möten för pojkar (kl. 18.00) och flickor (kl. 19.00).

Föräldrar och ledare till pojkar födda 2018

Tid: Torsdag den 24 april klockan 18.00 - 19.00
Plats: Sandåkerns klubblokal, Lagmansgatan 37B
 
Föräldrar och ledare till flickor födda 2018
Tid: Torsdag den 24 april klockan 19.00 - 20.00
Plats: Sandåkerns klubblokal, Lagmansgatan 37B
 

Agenda: 
Det här är Sandåkerns Sportklubb, vi sätter ledar- och föräldragrupp, ekonomi, samarbete mellan lagen/miljöutbyte, match- och träningstider och övriga frågor.

Vi behöver vi fler ledare! Ta chansen och hjälp oss i rollerna som tränare, hjälptränare eller lagledare. Intresse tar ni direkt på mötet. 

Ingen anmälan behövs för mötet.

Vi ses! Fotbollssektionen

Frågor eller funderingar, kontakta:
Sandåkerns kansli, kansli@sandakernssk.se, 090-774148

Genvägar
Nyheter från våra lag
FB Dam division 2, 05/05 22:51 
FB Pojkar 17, 05/05 21:06 
FB Pojkar 13, 01/05 22:37 
FB Pojkar 13, 30/04 14:16 
 
I samarbete med