Minnesanteckningar vid möte
med områdesansvariga inför Nordic Top 12 den 22 november 2018 på Sandåkerns
klubblokal.
Speciellt
välkommen till mötet för representanter från flickor och pojkar 05. Vid cupen gör F05 och P05 ”prao” och det är fem personer från respektive lag
som ska delta under något pass under helgen. Vilka pass och områden som ska
bemannas kommer att skickas ut i god tid innan cupen. Ersättning till F05 och
P05 blir 5 000 kronor för respektive lag om alla uppsatta pass bemannas.
Vid mötet gick ”att göra listan” igenom för att se aktuellt läge för respektive
uppdrag som ska vara klart innan före jul.
Det mesta är åtgärdat men några
saker återstår som behöver ordnas inom kort:
Domännamnet hemsida (Sekretariatsansvariga)
Bjuda in lag (pågår) (Tränarna)
Kontroll av anmälan till lotteriinspektionen (Lotteriansvariga
)
Vid mötet gick förslag till inbjudan igenom och mötet kom överens om att
matcherna spelas lördag och söndag. På fredag kväll erbjuds lagen att träna om
de önskar.
Tränarna får i uppdrag att fundera på om dispenser ska tillåtas samt att
uppdatera sig om vad som anges och menas med ”Svenska Fotbollsförbundets regler
gäller under cupen” som nu står på inbjudan. Kanske bör det förtydligas vad som
gäller med licenser och dispenser i inbjudan innan utskick.
Vid mötet
genomfördes en kort runda när områdesansvariga fick lyfta aktuellt läge och frågor
som kommit fram sedan föregående möte.
Till nästa möte får alla områdesansvariga i uppdrag att:
- uppdatera kontaktinformation i dokumentet ”Arbetsinstruktioner 2019”
- fundera på förändringar i bemanningsschemat och uppdatera kontaktinformation
i dokumentet för bemanning och
kontaktuppgifter 2019
Dessa två dokument finns under mappen ”Arbetsschema och instruktioner” på
Dropbox.
Lotteriansvariga får i uppdrag att vid nästa möte presentera förslag på
tillvägagångssätt för att samla in priser till lotteriet.
Nästa
möte för områdesansvariga
Onsdag
den 23 januari kl. 18.30-19.30 på Sandåkerns klubblokal.
Vid anteckningarna
Malin Larsson