SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Sandåkerns Sportklubb
Innebandy

Vi söker ny engagerad i innebandynsverksamhetsgrupp!
2021-03-11 08:18

Dam-, herr-, pojk- och flickansvarig i våra verksamheter bildar en verksamhetsgrupp, tillsammans med vår barn & ungdomsutvecklare. Just nu saknar vi en flick-representant i innebandyn.

 

Verksamhetsgruppen är tillsammans ansvariga för innebandyverksamhetens löpande funktion och finns till för att utveckla idrotten i föreningen. Verksamhetsgrupperna är lagens koppling till styrelsen och finns till för att bolla frågor och idéer med. Målsättningen är att verksamhetsgruppen ska träffas en gång i månaden under säsong, samt varannan månad under lågsäsong, för att hantera aktuella frågor och arbeta med utveckling av verksamheten. 

 

Vem är du?

Vi söker efter personer som står för de värderingar vi lever efter i vår förening, som gärna tar ansvar och vill vara en del av att utveckla vår verksamhet. Som person är du engagerad och strukturerad. Vi ser gärna att du redan har lite inblick i den idrott du engagerar dig i, eller i vår verksamhet men det viktigaste är att du förstår vikten av att bedriva en förening där alla mår bra och utvecklas. 

Riktlinjer på Musköten - COVID-19
2020-10-09 12:00
Nya riktlinjer för vad som gäller vid verksamhet inne på Musköten.
Rutiner för domarbetalning vid innebandymatcher SSK!
2019-12-03 10:43

Det har varit lite otydligt vad som gäller vid betalning av domare på våra hemmamatcher i seriespelet. Västerbottens Innebandyförbund har nu uppdaterat rutinerna för domarutbetalningar efter önskemål från föreningar där möjligheten att betala kontant försvinner.

 

I samband med detta vill vi även påminna om våra interna rutiner för hantering av domarkvitton vid betalning av domare på våra matcher. 

 

Oavsett hur domarna betalas så ska domarkvittona alltid lämnas in till kansliet löpande under säsongen! Vi skickar in kontrolluppgifter på domarna till skatteverket och detta görs varje månad vilket innebär att det inte bör gå mer än 4 veckor efter match innan kvittot lämnas in till kansliet. 

 

Innan ni lämnar in kvitton till kansliet, se till att det är korrekt ifyllt med personuppgifter till domaren, matchnummer/serie/spelande lag samt hur det har/ska betalas. Ska det göras en banktransaktion måste kontonummer till domaren finnas på kvittot. OBS! Föreningen kan inte swisha från lagets swishnummer, vi kan endast ta emot swish till våra nummer!

 

Följande gäller vid utbetalning av domararvoden:

 

- Hemmalaget ska utbetala domararvode samt eventuell reseersättning i samband med aktuell match.

 

- Arvodet utbetalas via banktransaktion av föreningen, eller via Swish av lagens ledare. Kvitton som ska betalas via konto lämnas omgående in till kansliet fullständigt ifyllda för utbetalning till domare. Kan lämnas i brevlådan på kansliet på Grubbe, lämnas i kansliets fack på Musköten alternativt fotas/scannas och mailas till kansli@ssk.ac  

 

- Om ledare swishat domare så betalar vi tillbaka pengarna från lagkassan till den som haft utlägget när kvittot lämnas in. Vi behöver då ett kontonummer till den som haft utlägget. Förslagsvis har ni samma 1 eller 2 personer som under hela säsongen ansvarar för detta. Det går bra att skriva på kvittot vem som haft utlägget och till vilket konto det ska återbetalas.   

 

- Utbetalning ska vara domaren tillhanda senast 5 bankdagar efter match vilket gör att kvitton omgående måste in till kansliet enligt ovan.

 

- Missköter vi tidsfristen på 5 dagar kan vi faktureras 500 kr i böter och vid upprepade missar mista rätten att sköta utbetalningar via banktransaktion.  


IB Pojkar 12
Uppstart innebandy pojkar & flickor 2012!
2019-09-18 11:43, IB Pojkar 12

Under hösten 2019 startar föreningen upp innebandygrupper för pojkar och flickor födda 2012. Flera barn födda 2012 har under sommaren varit aktiva i fotboll i flick- eller pojkgruppen.

 

Tid & plats

Träningarna för dessa grupper kommer initialt att förläggas till gymnastikhallen Musköten på Umedalen, söndagar mellan kl 09:00-10:00 och 10:00-11:00. Planen är att första pass blir söndag den 13 oktober. Ev går det att lägga på annan tid lördag/söndag förmiddag om det skulle visa sig passa bättre för någon av grupperna. 

 

Vi behöver många ledare!

Likt fotbollen behöver varje grupp ett antal ledare/tränare så att verksamheten kan genomföras på ett så bra sätt som möjligt, gärna 3-4 vuxna på planen varje pass, vilket gör att det är bra om vi är minst 5-6 ledare som finns kopplade till respektive grupp. Eftersom det handlar mer om lek än om träning i den här åldern så är det viktigare med engagemang än att man själv är duktig på själva idrotten. Utbildning och stöd erbjuds från föreningen. Maila gärna kansliet vid intresse att vara ledare.

 

Informationsmöte för föräldrar

-      - Onsdag den 25/9

-      - Kl 18.00 i Sandåkerns klubblokal på Lagmansgatan 37 B. 

Representanter från Sandåkerns SK informerar om föreningen och den kommande innebandyverksamheten. Föräldrar till både flickor och pojkar samlas till samma tid. 

 

Ingen anmälan krävs för detta möte. Anmälan av barnen till Flickor 12 och Pojkar 12 innebandy kan dock göras redan nu via föreningens hemsida. Klicka in på www.sandakernssk.se välj Flickor 12, Pojkar 12 i scrollistan längst upp på sidan via menyvalet Våra lag – innebandy. 

 

Alla barn som varit med under sommaren skickas denna information samt finns preliminärt inlagda i innebandygruppen. 

 

Kontakt

Alexander, SSK-kansli, 090-774148, kansli@ssk.ac

Andreas, Ungdomsutvecklare SSK/UIF/Dalen, 070-519 52 93, ungdom@vastpastan.se

Föreningsdagar 11-15/9 på INTERSPORT!
2019-09-11 08:39
Den 11–15 september önskar vi alla medlemmar välkomna på exklusiva föreningsdagar hos vår samarbetsparter INTERSPORT! Som medlem får du 25% rabatt på allt i butiken*. Passa på att inhandla höstens jackor och allt för en ny härlig idrottssäsong.

Ta med den här inbjudan till någon av våra butiker eller visa upp den i din smartphone i kassan för att erhålla rabatten. Du kan också använda rabattkoden Förening25 på intersport.se.

Välkommen till din närmsta Intersportbutik eller intersport.se!

*Erbjudandet gäller 11–15 september på ord.pris, dock ej på cykel, presentkort, elektronik, föreningskläder/teamkläder eller beställningsvaror.
Nyheter från våra lag
Bollek födda 14, 01/04 16:16 
IB Pojkar 13, 31/03 13:51 
IB Pojkar 08, 23/01 12:06 
Nyheter från föreningen
Sandåkerns Sportklubb, 29/03 13:52 
Sandåkerns Sportklubb, 24/03 10:19 
Sandåkerns Sportklubb, 05/03 14:41 
Sandåkerns Sportklubb, 03/03 13:37 
Sandåkerns Sportklubb, 03/03 11:22 
 
I samarbete med