Klubblokalen
Vid s.k. biosittning (dvs utan bord) är maximala antalet 75 person. vid s.k. skolsittning (bord och stolar på ena sidan av bordet) är maximala antalet 40 personer. Vid s.k. bordssittning (dvs vid matservering och dyl.) är det maximala antalet 50 personer.
Sammanträdesrummet
Sammanträdesrummet får enbart användas till interna föreningensmöten. Maximalt 12 personer kan samtidigt vara i detta rum.
Fest
Uthyrning görs aldrig till privata ungdomsfester. Minimiålder för att hyra våra lokalen är 25 år.
Köket
Den utrustning som finns framme i köket (i olåsta skåp) får naturligtvis användas av hyresgästen. I köket finns utrustning för kaffe och dricka för ca. 80 personer. Porslin för mat finns ca 40 personer. Var vänilg läs instruktionerna för diskmaskinen noga så att disken blir ren!
Utrustning
TV (70 tum), wi-fi och musikanläggning i form av en soundbar finns att tillgå i lokalen.
Städning
Vid all uthyrning skall man städa efter sig, ställa tillbaka bord och stolar som de var vi ankomst, diska, ta med sig skräpet etc. Personal kontrollerar dagen efter (på måndagen vid helguthyrning) att ingenting har hänt i lokalen och att det är ordentligt städat. I annat fall tas avgift ut. Observera att allt skärp och återvinning ska tas hand om när ni lämnar lokalen och inget får lämnas kvar.
Brandskydd och övernattning
Under "Dokument - Uthyrning klubblokal" hittar ni även information och regler kring brandskyddet för dig som hyresgäst samt vad som gäller vid övernattning. Vid övernattning i klubblokalen ska också en anmälan skickas in via denna länk till Umeå Brandförsvar, dock senast fem dagar innan.
Tider
All uthyrning sker vanligtvis timvis (hela klockslag) eller per dag/kväll, men kan korrigeras enligt önskemål. Vid uthyrning på fredagar efter 17.00, respektive lördagar efter 15.00 sker uthyrning till dagen därpå kl. 11.00.
Priser
Hyra förening/lag: 0 kronor
Hyra medlem: 1000 kronor/dag eller kväll
Hyra icke-medlem: 2000 kronor/dag eller kväll